Kære Bistro i Bilka, Skalborg

Kære Bistro i Bilka, Skalborg. Vi bliver nødt til at tale sammen. I har en medarbejder i bistroen der tilsyneladende har glemt hvad konceptet “kundeservice” går ud på.
I dag fik vi den skøre idé at spise i bistroen, velvidende om at kvaliteten af maden er ringere end den mad de serverer på hospitalerne, hvor vi bliver mødt af en ung pige der virker meget træt af hendes job. Eftersom I pt. kører mexicansk tema bestiller vi en gang Chili con Carne UDEN nogen former for ost, og en skinkeschitzel.
Den unge servitrice kommer med den færdige “Chili con Carne” og siger “du tager selv salat i salatbaren. Velbekomme.” Jeg kigger på min tallerken og ser en trist og flad burrito toppet med led cheddarost og en skål til salaten.
“Det der er ikke Chili con Carne”, siger jeg, hvortil servitricen svarer “jo, der er Chili con Carne inden i”.
Jeg har spist meget Chili con Carne i min tid, så jeg svarer bestemt “Chili con Carne serveres med ris, ligesom det står skrevet på skiltet. Det her er en burrito!”
Servitricens næste svar havde nær givet mig en hjerneblødning. “Så må du jo være mere specifik. Jeg kan jo ikke vide hvad du mener når du bare siger du vil ha’ Chili con Carne.”
Jeg kan mærke blodet løbe gennem tindingerne. På menukortet står der at bistroen serverer “Chili con Carne med ris, tortillachips og dip” og “Burrito med fyld, tortillachips og dip”. Jeg ved at jeg ikke har taget fejl da jeg bestilte “Chili con Carne med ris, tortillachips og dip” og udbryder “kære ven, hvor specifik behøver jeg være for at få en gang Chili con Carne med ris, tortillachips og dip, som I tilbyder på jeres menukort?”
Den unge servitrice tager tallerkenen med den stakkels triste burrito og kommer hurtigt tilbage med en tallerken Chili con Carne med ris, tortillachips og dip. Ingen ost, ingen creme fraiche. Alt er i den skønneste orden, på nær den skinkeschintzel der sejler i fritureolie.
Kære Bistro i Bilka, Skalborg. Den attitude, jeres unge og sure servitrice optrådte med, kostede jer to kunder i dag. Måske kunne vi bære over med den ringe kvalitet af maden og de møgbeskidte og fedtede borde og stole, men luften ryger af ballonen når personalet ikke bare kan tage deres opgaver med smil og servere det man beder om – uden at skælde kunderne ud.

Kommenter