Kære “sagsbehandlingsteamet” hos Europark.
Da I nu gør alt hvad I kan for at forhindre at man kan kontakte jer, og ligeledes at man kan besvare jeres mail, kommer der et svar til jeres beslutning om fastholdelse af ny parkeringsafgift, her.
Sagen kort
Den 2/2 2023 får jeg et brev om, at jeg ikke har betalt en parkeringsafgift, jeg angiveligt skulle have modtaget d. 2/1 2023. Afgiften sad ikke i min forrude da jeg ankom til min bil senere samme aften. Derfor skrev jeg til EUROPARK og bad om dokumentation og redegørelse.
Her er deres svar.
Ifølge ovenstående svar, har parkeringsvagt altså observeret min bil d. 2/1 2023 i 15 minutter og konstateret, at jeg er berettiget til en parkeringsafgift, fordi min P-skive var indstillet til 10:45.
Der nævnes intet om tidsbegrænsning på den pågældende parkeringsplads. Jeg ved, at på det sted jeg holdt, er der betalingspligt. Så, hvis jeg ikke havde betalt var jeg naturligvis berettiget til en parkeringsafgift. Svaret giver derfor overhovedet ikke mening.
For det andet, så undrer det mig at parkeringsvagten skal bruge 15 minutter (uden grund) på at observere min bil, i stedet for at bruge 1 minut på at slå min nummerplade op i EasyPark-app’en, som jeg brugte til at betale for 5 timers parkering med, og som er en af de betalings-apps man kan bruge på det pågældende sted.
Her er bilaget.
Ifølge EUROPARK skal jeg altså betale 795 kr. for, at en af deres parkeringsvagter har kigget på min bil i 15 minutter og konstateret, at jeg skulle have en parkeringsafgift, helt uden at have et argument for det.
Ovenstående mail fra EUROPARK kan af årsager ikke besvares, og jeg er derfor nødt til at bruge yderligere tid på at indsende en ny klage via deres kontaktformular på deres hjemmeside, ligesom da jeg skulle oprette sagen i første omgang. Du kan max. skrive 200 tegn i fritekst til klagen, så du har ingen mulighed for at fortælle EUROPARK, hvor mange slags lort de er lavet af.
Det kan da ikke være lovligt, at man som virksomhed kan forhindre nogen, du har sendt en regning til, i at kontakte dig og gøre indsigelse, og det tangerer nærmest til forsøg på svindel. For hvad skal hr. og fru hakkebøf gøre når der kommer trusler om RKI og død fra EUROPARK ind af brevsprækken, men ikke engang kan kontakte EUROPARK hverken telefonisk eller pr. mail?
Måske virker det nummer på dem, men ikke på mig, og jeg kvitterer også med en regning for medgået og unødig tid ifm. sagen, og lad mig bare tilføje, at min timeløn er mere end 795 kr.
No responses yet